У зв'язку з неоднозначним трактуванням процедури бюджетного
відшкодування ПДВ, Державна казначейська служба України (далі – ДКСУ) вважає за
необхідне надати вичерпну інформацію щодо технологічних процедур бюджетного
відшкодування ПДВ, які діяли до 01.04.2017, а також детальну інформацію про
стан бюджетного відшкодування ПДВ за період з 01.01.2016 по 01.04.2017р.р.
До 01.04.2017 бюджетне відшкодування ПДВ регламентувалося
наступними нормативними документами:
-
стаття 200 Податкового кодексу України, в редакції
що діяла до 01.01.2017;
-
постанова Кабінету Міністрів України від
17.01.2011 № 39 «Про затвердження Порядку взаємодії органів державної
податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі
відшкодування податку на додану вартість»;
-
наказ Державної податкової адміністрації
України та Державного казначейства України від 03.02.2011 №68/23,
зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.02.2011 за №199/18937 «Про
затвердження Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про
обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у
висновках».
Технологічно процедура бюджетного відшкодування ПДВ відбувалась
наступним чином:
При здійсненні бюджетного вішкодування ПДВ на суму понад 100 тис.
гривень:
1.
Центральний орган Державної фіскальної служби України (далі – ДФСУ)
направляв до ДКСУ узагальнену інформацію щодо (визначених у
висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Узагальнена інформація) в розрізі
областей і платників податку.
2.
Територіальні органи ДФСУ надавали висновки про суми відшкодування ПДВ
до територіальних органів ДКСУ.
3.
Центральний апарат ДКСУ в день отримання від ДФСУ Узагальненої інформації надсилав до територіальних органів витяги з
неї.
4.
Територіальні органи ДКСУ за наявності Узагальненої інформації та
висновків здійснювали бюджетне відшкодування ПДВ протягом:
-
трьох операційних днів після отримання
висновку у разі, коли платник податку мав право на автоматичне бюджетне
відшкодування ПДВ;
-
п'яти операційних днів після отримання
висновку у разі, коли платник податку не мав права на автоматичне відшкодування
ПДВ.
У разі надходження
до органів ДКСУ Узагальнених інформації та відсутності висновків чи у разі
наявності висновків при відсутності Узагальнених інформацій, у органів ДКСУ
були відсутні підстави для здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, і таке
бюджетне відшкодування ПДВ не здійснювалось.
Бюджетне
відшкодування ПДВ платникам на суму менше 100 тис. грн. здійснювалось на рівні
територіальних органів ДФСУ та ДКСУ.
Слід зазначити, що
значна частина Узагальнених інформацій надходила до ДКСУ в останні дні місяця
(близько 50 відсотків Узагальнених інформацій надійшли в останні 3 дні місяця).
При цьому
повідомляємо, що, починаючи з квітня 2014 року інформація щодо бюджетного
відшкодування ПДВ в розрізі областей і платників податку щомісячно
публікувалась на сайті ДКСУ в рубриці «Важливо» (включена інформація щодо
відшкодування ПДВ на суму понад 100 тис. грн., на суму менше 100 тис. грн. та
за судовими рішеннями).
Крім того,
повідомляємо, що правоохоронні органи мають право зупиняти операції на рахунках
суб'єктів господарювання та здійснювати арешт коштів на їх рахунках. Такі
випадки були і при проведенні операцій з бюджетного відшкодування ПДВ.
Звертаємо увагу, що перелік платників податків, яким
відшкодовувався ПДВ та суми відшкодування ПДВ, визначалися ДФСУ, а ДКСУ
виконувало функцію перерахування коштів на розрахункові рахунки платників.
Детальна інформація
щодо відшкодування ПДВ (на суму понад 100 тис. грн.) органами ДКСУ за 2016 та I квартал 2017 років наведена за
посиланням.