Інформація щодо наданих органами
Державної казначейської служби України розпорядникам (одержувачам) бюджетних
коштів попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства
В межах повноважень, передбачених статтею 112 Бюджетного
кодексу України,
за порушення бюджетного законодавства органи Державної
казначейської служби України застосовують до учасників бюджетного процесу
заходи впливу визначені статтею 117 Бюджетного кодексу України.
У січні - грудні 2014 року за оперативними
даними попереджено 11 718 порушень бюджетного законодавства допущених
розпорядниками та одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів на
загальну суму 2 396,6 млн грн, у тому числі:
державний
бюджет:
- в процесі взяття або реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань
надано 2 587 попереджень на загальну суму 1 103,5 млн грн;
- при прийнятті до виконання
платіжних доручень – 388 попереджень на 86,9 млн грн;
місцеві
бюджети:
- в процесі взяття або реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань
надано 7 940
попереджень на загальну суму 1 181,7 млн грн;
- при прийнятті до виконання
платіжних доручень – 803 попередження на 24,5 млн гривень.
Крім цього, в процесі подання кошторисів та інших документів, що застосовуються при
виконанні бюджету, у разі недотримання порядків відкриття (закриття)
рахунків, подання фінансової і бюджетної звітностей та інших випадках порушення
бюджетного законодавства по державному та місцевих бюджетам надано 3 663 попередження на суму 1
026,3 млн гривень.
Інформація щодо усунутих розпорядниками (одержувачами)
бюджетних коштів порушень, зафіксованих у попередженнях про неналежне виконання
бюджетного законодавства
У січні - грудні 2014 року за оперативними даними розпорядниками та
одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів усунуто 11 117
порушень
бюджетного законодавства на загальну суму 1 980,0 млн грн, у тому числі:
державний
бюджет:
- в процесі взяття або реєстрації зобов’язань,
фінансових зобов’язань усунуто 2 455 порушень на загальну суму 821,4 млн грн;
- при прийнятті до
виконання платіжних доручень – 350 порушень на 16,8 млн грн;
місцеві
бюджети:
- в процесі взяття або реєстрації зобов’язань,
фінансових зобов’язань усунуто 7 544 порушення
на загальну суму 1 119,1 млн грн;
- при прийнятті до
виконання платіжних доручень – 768 порушень на 22,7 млн гривень.
Крім
цього, усунуто 3 249 порушень на суму 611,6 млн грн, зафіксованих органами
Державної казначейської служби України у попередженнях про неналежне виконання
бюджетного законодавства в процесі
подання кошторисів та інших документів, що застосовуються при виконанні державного
та місцевих бюджетів, у разі
недотримання порядків відкриття (закриття) рахунків, подання фінансової і
бюджетної звітностей та інших випадках порушення норм бюджетного законодавства.
Найбільш суттєві попередження
порушень бюджетного законодавства
при обслуговуванні коштів державного
та місцевих бюджетів, виявлені органами Державної казначейської служби України протягом
жовтня - грудня 2014 року
Відмовлено у
реєстрації зобов’язань/фінансових зобов’язань розпорядників і одержувачів
бюджетних коштів та надано попередження про неналежне виконання бюджетного
законодавства:
*державний бюджет*
У жовтні минулого року Управлінням
ДКСУ у Голосіївському районі м. Києва не зареєстровано та не взято на облік три
договори державного підприємства на придбання обладнання на загальну суму 13,28 млн. грн у
зв’язку з порушенням ч.3 ст.7 Закону України Закону України "Про
здійснення державних закупівель" від 10.04.2014 (невідповідність
окремих предметів закупівель у наданих договорах річному плану державних
закупівель на 2014 рік, затвердженого рішенням комітету з конкурсних торгів від
10.10.2014 року №3-23/77).
У листопаді минулого року територіальним
органом ДКСУ в Одеській області не зареєстровано та не взято на облік договір
Військової частини по перевезенню вантажів на загальну суму 4,48 млн. грн у
зв’язку з порушенням п.3 ст.39 Закону України "Про здійснення державних
закупівель" від 10.04.2014 (загальний строк для
визначення переможця переговорної процедури закупівлі перевищує термін
оприлюднення на веб-порталі).
У листопаді минулого року
територіальним органом ДКСУ в Сумській області оформлено попередження про
неналежне виконання бюджетного законодавства військовій частині у реєстрації
бюджетного зобов’язання на проведення капітального ремонту об'єкту на загальну
суму 1,69 млн. грн відповідно до
вимог пп. 2.2. та 2.8 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ,
затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309, та п. 21 ст.116 Бюджетного
Кодексу України, в частині недотримання термінів реєстрації бюджетних
зобов’язань (порушено семиденний термін реєстрації зобов'язань).
Територіальним органом ДКСУ у
Дніпропетровській області у грудні минулого року відмовлено навчальному закладу
в реєстрації договору по придбанню природного газу на загальну суму 654,6 тис. грн відповідно до п 2.9 Порядку реєстрації та
обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів
бюджетних коштів в органах ДКСУ, затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309
(предмет закупівлі, що зазначений у договорі, не відповідає найменуванню
предмета закупівлі, зазначеному у звіті та в річному плані закупівель).
У листопаді минулого року Управлінням
ДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова не зареєстровано та не взято на облік
договір державної установи на закупівлю робіт на загальну суму 499,69 тис. грн у
зв’язку з порушенням п. 2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ,
затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309, та п.20 ст.116 Бюджетного
Кодексу України (відсутні бюджетні асигнування).
*місцевий бюджет*
Територіальним
органом ДКСУ у Вінницькій області у листопаді минулого року відмовлено місцевій
міській раді в реєстрації договору на будівельно-монтажні роботи на загальну
суму 6,06 млн. грн згідно з п.2.9 Порядку
реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та
одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ, затвердженого наказом МФУ від
02.03.2012 №309, у зв’язку із порушенням вимог п.2 постанови КМУ від 23.04.2014
№117 Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що
закуповуються за бюджетні кошти, п.8 Порядку державного фінансування
капітального будівництва, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2001 №1764,
Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації
бюджетних зобов'язань, бюджетних фінансових зобов'язань та проведення платежів,
затверджених наказом ДКСУ від 29.04.2013 №68 (не надана частина документів, що
підтверджували факт узяття бюджетного зобов’язання та передбачалося здійснення
попередньої оплати на термін, що перевищував межі бюджетного періоду).
Територіальним органом ДКСУ у
Дніпропетровській області у жовтні минулого року не зареєстровано та не взято
на облік договір комунального підприємства на реконструкцію котлів на загальну
суму 3,38 млн. грн згідно з п.2.9 Порядку
реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та
одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ, затвердженого наказом МФУ від
02.03.2012 №309 (недотримання вимог щодо оформлення документів).
Територіальним органом ДКСУ у
Вінницькій області у жовтні минулого року не зареєстровано та не взято на облік
договір лікарні на закупівлю медичного обладнання на загальну суму 2,4 млн. грн у зв’язку із порушенням вимог ч.3 ст.21
Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 №1197-VІІ
відповідно до п.2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ,
затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309 (у наданому звіті про результати
проведення процедури закупівлі відсутні обґрунтування застосування скороченої
процедури закупівлі).
Територіальним органом ДКСУ у
Харківській області у грудні минулого року не зареєстровано та не взято на
облік договір комунального підприємства на закупівлю товарів на загальну суму 2,27 млн. грн у зв’язку з недотриманням вимог п.3 ст.7
Закону України «Про здійснення державних закупівель» в частині невідповідності
договору про закупівлю товарів за державні кошти річному плану закупівель та
звіту про результати проведених закупівель.
У грудні минулого року територіальним
органом ДКСУ у Кіровоградській області не зареєстровано та не взято на облік
договір територіального органу виконавчої влади щодо виконання будівельних
робіт на загальну суму 1,49 млн. грн у зв’язку з порушенням вимог п.8 Порядку державного
фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою КМУ від
27.12.2001 №1764 та наказом ДКСУ від 29.04.2013 №68 Про затвердження Методичних
рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних
зобов’язань та проведення платежів, п.2 Порядку виконання будівельних робіт,
затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 № 466 «Деякі питання виконання
підготовчих і будівельних робіт» (відсутність дозволу на виконання будівельних
робіт).
Територіальним органом ДКСУ у
Миколаївській області у листопаді минулого року не зареєстровано та не взято на
облік договір територіального органу виконавчої влади на виконання будівельних
робіт на загальну суму 1,26 млн. грн у зв’язку з
невідповідністю напрямків витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню
відповідно до п.2.9 Порядку, затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309
(порушено вимоги п. 3.1.3 Інструкції щодо застосування економічної класифікації
видатків бюджету, затвердженої наказом МФУ від 12.03.2012 № 333, вимоги ч.5
ст.48 та ч.6 ст.78 Бюджетного кодексу України).
Територіальним органом ДКСУ у
Хмельницькій області у жовтні минулого року не зареєстровано та не взято на
облік договір територіального органу виконавчої влади на закупівлю вугілля на
суму 1,19 млн. грн у зв’язку із відсутністю
у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом,
відповідно до п. 2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ,
затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309.
У грудні минулого року територіальним
органом ДКСУ у Черкаській області надано попередження про неналежне виконання
бюджетного законодавства міській раді при реєстрації бюджетного фінансового
зобов’язання на суму 779,86 тис. грн у зв'язку з порушенням
вимог п.2.4. Порядку реєстрації та
обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів
бюджетних коштів в органах ДКСУ, затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309,
а саме в частині дотримання термінів реєстрації бюджетних фінансових
зобов’язань.
У жовтні минулого року територіальним
органом ДКСУ у Вінницькій області не зареєстровано та не взято на облік два
договори комунального підприємства щодо виконання капітального ремонту покрівлі
двох будинків на загальну суму 693,87
тис. грн у зв’язку з порушенням вимог ч.1 ст.31 Закону України “Про регулювання
містобудівної діяльності” від 17.02.2011 № 3038-VI,
п.5 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи,
затвердженого постановою КМУ від
11.05.2011 №560, Порядку розроблення проектної документації на будівництво
об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від
16.05.2011 №45 відповідно до п.2.9 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ,
затвердженого наказом МФУ від 02.03.2012 №309 (не дотримано вимоги щодо
оформлення поданих документів).
Територіальним органом ДКСУ у
Закарпатській області у листопаді минулого року не зареєстровано та не взято на
облік договір територіального органу виконавчої влади на реконструкцію котельні
на загальну суму 0,52 млн. грн відповідно до п.2.9
Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів
та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКСУ, затвердженого наказом МФУ від
02.03.2012 №309 (відсутність розпорядження територіального органу виконавчої
влади по субвенції).
Відмовлено
у прийнятті до оплати платіжні доручення та надано попередження про неналежне
виконання бюджетного законодавства:
*державний бюджет*
У жовтні минулого року територіальним органом ДКСУ у
Миколаївській області відмовлено навчальному закладу у прийнятті до оплати двох
платіжних доручень на загальну суму 2,71 млн. грн відповідно до п.11.8
Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами,
затвердженого наказом МФУ від 24.12.2012 №1407 (перерахування коштів можливо
тільки в межах однієї програми та однієї групи власних надходжень).
У вересні минулого року Управлінням
ДКСУ у Деснянському районі м. Києва відмовлено навчальному закладу у прийнятті
до оплати платіжних доручень на загальну суму 146,03 тис. грн відповідно до п.7 Порядку
зупинення операцій з бюджетними коштами, затвердженого постановою КМУ від
19.01.2011 №21 (платіжні доручення подані для здійснення платежів з рахунків,
на яких зупинено операції).
*місцевий бюджет*
У грудні минулого року територіальним органом ДКСУ у
Черкаській області відмовлено міській раді у прийнятті до оплати платіжного
доручення на закупівлю матеріалів на суму 366,94 тис. грн у зв’язку з порушенням
вимог п.10.1 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів,
затвердженого наказом МФУ від 23.08.2012 №938 (не були подані документи, що
підтверджують прийняття виконаних робіт по реконструкції приміщень).
У грудні
минулого року територіальним органом ДКСУ у Закарпатській області відмовлено
територіальному органу виконавчої влади у прийнятті до оплати платіжного
доручення на здійснення попередньої оплати за товари, роботи та послуги на суму
267,13 тис. грн у зв’язку з порушенням
п.10.1 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого
наказом Міністерства фінансів України 23.08.2012 №938 (по здійсненній
попередній оплаті частково подані документи, що підтверджують прийняття
виконаних робіт).