Сердяться слабкі душі, сильні — ненавидять або прощають.
Г. Тютюнник
У народі 25-того травня
колись вшановували святого Єпіфанія, про якого
говорили: “Якщо Єпіфан вранці зодяг червоний жупан, то все
літо буде сухе й спекотне”.
За церковним календарем 25 травня вшановують святителя Єпіфана, святителя Германа, преподобного Діонісія, святителів Савина і Полувія.
Іменинниками 25 травня є:
Денис, Герман, Єпіфан.
25 травня народились:
1889 — Ігор Сікорський, український інженер, авіаконструктор, один з піонерів
авіабудівництва, «батько» світового вертольотобудування.
Створив літаки «Гранд», «Русский витязь», «Илья
Муромец», які поклали
початок багатомоторній авіації.
На літаках Сікорського були вперше здійснені рейси через Атлантичний та
Тихий океани.
1891 — Адальберт Ерделі, український живописець, один з основоположників закарпатської школи образотворчого мистецтва.
1905 — Олександр Корнійчук, письменник, громадський діяч, драматург, публіцист. Автор п'єс
«Загибель ескадри», «Платон
Кречет», «Над Дніпром», «Пам'ять серця».
Події 25 травня:
1771 — у м. Петербурзі
видано урядовий указ про дозвіл
тисячі козаків оселитися поблизу Азова.
1996 — у Києві відновлено
пам'ятник княгині Ользі, зруйнований у 1919 році.
Це цікаво:
Слово “літак” існувало задовго до появи авіації. Літаками називалися самохідні річкові
пороми, а також ручні ткацькі верстати
з особливим пристосуванням для більш зручного перекидання човника.
Чи знаєте ви, що:
Ігор Сікорський виїхав за кордон лише тому, що дізнався від
знайомого, який перейшов на службу до більшовиків,
що є наказ про його розстріл. У той же день
він таємно виїхав спочатку у Францію, а потім перебрався до Штатів, де продовжив роботу над вдосконаленням
літальних апаратів.
Чи носив він
у душі образу на більшовицьку Росію?
Як стверджує його старший син Сергій Сікорський,
Ігор Іванович не любив комуністів. Але про батьківщину, зокрема про рідний Київ, завжди
згадував з теплотою.
Ігор Іванович
розумів, що літати на одному двигуні,
особливо в суворих кліматичних
умовах Росії, дуже ризиковано.
Тому цілеспрямовано працював
над багатомоторним літаком, створивши декілька моделей
типу «Іллі Муромця». На основі однієї з
них і був сконструйований літак-розвідник, що здатен був
протриматися у повітрі без посадки 7-8 годин, заглибитися
в тил ворога на 200—300 км і
з його борту можна було вести дуже точну аерозйомку.
До речі, не всі знають,
що російська армія в ті роки була оснащена найкращою у світі авіаційною фототехнікою. На знімках навіть було видно, який саме вантаж
перевозиться у залізничних вагонах, а за допомогою спеціальної системи дзеркал, що її сконструював
друг Сікорського,
на негативі фіксувалися висота польоту в мить зйомки, напрям
руху (за компасом) і швидкість літака. Американці й французи
лише через п'ять
років навчилися робити подібну фототехніку.
За матеріалами порталу «Рідна країна» (ridna.ua)