На виконання
статті 112 Бюджетного кодексу України, з метою забезпечення законності при
реєстрації зобов’язань, фінансових зобов’язань та оформленні платіжних
доручень, дотримання вимог Порядку обліку зобов’язань розпорядників бюджетних
коштів в органах Державного казначейства України, Порядків обслуговування
державного та місцевих бюджетів за видатками при здійсненні попереднього та
поточного контролю органами Державного казначейства України у січні-липні 2011 року за
оперативними даними попереджено 9810
порушення бюджетного законодавства розпорядниками та одержувачами коштів
державного та місцевих бюджетів на загальну суму 1 849,2 млн грн, в тому числі:
- при виконанні державного бюджету
у процесі взяття або реєстрації
зобов’язань, фінансових зобов’язань надано 1880 попереджень та відмов на загальну суму 589,8 млн грн, у прийнятті до виконання платіжних доручень – 827 попереджень та відмов на 595,2 млн грн;
- при виконанні місцевих бюджетів у процесі взяття або реєстрації зобов’язань,
фінансових зобов’язань оформлено 5431
попередження та відмови на загальну суму 639,6 млн грн,
у прийнятті до виконання платіжних доручень – 1672 попередження та відмови на 24,6 млн гривень.
Найбільш суттєві попередження
порушень бюджетного законодавства органами Державного казначейства України при
обслуговуванні коштів державного та місцевих бюджетів протягом січня - липня
2011 року.
Органами Казначейства було відмовлено
у реєстрації зобов’язань/фінансових зобов’язань розпорядників або одержувачів
бюджетних коштів та надано попередження про неналежне виконання бюджетного
законодавства:
у м. Києві у
червні відмовлено комунальному підприємству у реєстрації договору, укладеного з
суб’єктом господарювання щодо виконання підрядних робіт з капітального
будівництва на суму 9 498,7 тис. грн, у зв’язку з неподанням передбачених
нормативно-правовими актами документів, а саме: титулу будови (об’єкта),
внутрішньобудівельного титулу будови, наказу (рішення) про затвердження
проектно-кошторисної документації, чим порушено вимоги Порядку державного
фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 27.12.2001 №1764;
у Київській
області у липні відмовлено виконавчому органу місцевого самоврядування у
реєстрації договору з будівництва зовнішнього електропостачання на суму 6 285,3 тис. грн укладеного з підприємством,
оскільки, до договору не додано документи, передбачені Порядком державного
фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 27.12.2001 №1764, та Порядком затвердження проектів
будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 11.05.2011 №560, а саме: рішення про відведення земельної
ділянки, дозволу на будівництво, календарного графіку виконання робіт, титулу
будови (об’єкта), внутрішньобудівельного титулу будови (об’єкта), позитивного
комплексного висновку державної експертизи на проектно-кошторисну документацію;
у Харківській
області у квітні відмовлено державному вищому навчальному закладу у реєстрації
договору, укладеного з приватним підприємством щодо послуг з видалення відходів
на загальну суму 629,7 тис. грн, у
зв’язку з ненаданням документів, що підтверджують проведення процедури
закупівлі за державні кошти згідно з Законом України «Про здійснення державних
закупівель»;
у АР Крим у
травні відмовлено медичному закладу в реєстрації угод щодо послуг прання і
сухого чищення та оплати молочної продукції, укладених з двома суб’єктами господарської діяльності: загальна
сума поданих для реєстрації зобов’язань складала 529,9 тис. грн, а кожна з угод була укладена на суму
понад 200,0 тис. гривень. Установа провівши процедуру запиту цінових пропозицій
не врахувала вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель», який
встановлює граничну межу у 200 тис. грн для застосування згаданої процедури;
у Донецькій
області у червні відмовлено державному підприємству на суму 408,1 тис. грн через
невідповідність фінансового зобов'язання зареєстрованому зобов'язанню. Так,
умовами договору, який укладено з підприємством на виконання будівельно-монтажних
робіт на суму 9 485,00 тис. грн, передбачено здійснення розрахунків за
фактично виконані роботи, а фінансові зобов'язання в сумі 408,1 тис. грн взяті
на авансування за матеріали для будівельно-монтажних робіт.
Органами Казначейства не прийнято до
оплати платіжні доручення розпорядників або одержувачів бюджетних коштів та
надано попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства:
у
Чернігівській області у лютому відмовлено в оплаті платіжного доручення
фінансового управління представницького органу місцевого самоврядування для
розміщення 8 719,2 тис. грн на
депозитному рахунку в уповноваженій банківській установі, оскільки, прострочена
кредиторська заборгованість по установах місцевого бюджету складала 166,1 тис.
грн, що суперечить вимогам Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих
бюджетів на вкладних рахунках у банках, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України 12.01.2011 №6;
у Дніпропетровській області у липні
відмовлено комунальному підприємству на суму 4 997,12 тис. грн у зв’язку з відсутністю кошторису на
виготовлення проектно-кошторисної документації, не відповідністю локальних
кошторисів підсумковим відомостям ресурсів до локальних кошторисів. Крім того,
організація-підрядник, з яким підприємством укладено договір, не має ліцензії
на виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт будівлі
підприємства, чим недотримуються вимоги Закону України "Про здійснення
державних закупівель";
у м. Києві у
травні не прийнято до оплати платіжне доручення спортивного комплексу на суму 2 800,7 тис. грн на користь товариства
з обмеженою відповідальністю за демонтажні роботи у зв’язку з відсутністю в
обліку відповідних зареєстрованих бюджетних зобов’язань та фінансових
зобов’язань (відсутні зареєстровані договори, за якими здійснювалось
перерахування коштів);
у м.
Севастополі у березні не прийнято до оплати платіжне доручення комунального
підприємства на суму 1 120,0 тис. грн для
погашення кредиту на користь банківської установи у зв’язку з неподанням
документів, що підтверджують отримання товарів, робіт/послуг за договорами,
згідно з умовами яких було здійснено авансування.