Результати
обговорення питань модернізації комп’ютерної техніки та програмно-технічних
комплексів Казначейства в рамках веб-конференції Голови Державної казначейської
служби України
На
офіційному сайті Державної казначейської служби України, з 8 по 17 квітня 2013
року проходила веб-конференція Голови Державної казначейської служби України, в
якій обговорювались результати модернізації комп’ютерної техніки та
програмно-технічних комплексів Казначейства України. В її рамках надіслано низку запитань, відповіді на які подаються нижче.
Если уж взят курс на
централизацию, то нужно не останавливаться, а двигаться дальше, естественно, с
учетом финансовых возможностей.
Считаю ОГРОМНЕЙШЕЙ
победой внедрение нового Клиент-Банка. Без него, уже в этом году во многих областях
могла бы произойти катастрофа. Дальнейшие шаги сосредоточить бы на полной
унификации и, где возможно, централизации нашего разношерстного программного
обеспечения. Какие первоочередные шаги планируются в этом направлении?
Дмитрий
Сергій Харченко:
Уважаемый Дмитрий,
В этом году в рамках стандартизации прикладного
программного обеспечения осуществляются следующие
шаги:
1.
Проводится работа по внедрению системы удаленного доступа клиентов Казначейства через ПТК «Клиент
казначейства - казначейство».
2. Планируется
модернизировать действующую систему
АС «Казна-Доходы» и систему удаленного доступа
к счетам в режиме реального
времени путем интеграции в
единую платформу системы обслуживания
бюджетов.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чи планується надання
виписок клієнтам через Інтернет, якщо так то коли? Дякую!!!
Володимир
Сергій Харченко:
Шановний Володимире,
Виписки з рахунків, а також інша інформація, яка циркулює в процесі
взаємодії з клієнтами Казначейства
України по обслуговуванню кошторисів за видатками буде надаватись за
допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів казначейства через
мережу Інтернет з використанням надійних засобів криптографічного захисту
інформації «Клієнт казначейства- казначейство».
В поточному році планується впровадження зазначеної системи на пілотних
клієнтах.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Шановний Сергію Івановичу!
На даний час в органах
Державної казначейської служби України для забезпечення автоматизації
казначейського виконання Державного та місцевих бюджетів за видатками використовується
АС «Казна-В». Проблемним питанням її функціонування є застарілі платформи MS
Windows NT 4.0 та MS Windows 2000 Server, які є одними із основних складових АС
«Казна-В». В зв’язку з цим, чи планується модернізація даної автоматизованої
системи з метою реалізації її функціонування в середовищі новіших операційних
систем (наприклад Windows 7, Windows 8) ?
Чи буде розглядатись
можливість об’єднання АС «Казна-В» та АС «Казна-Д» в один програмно-технічний
комплекс, що дозволило б мінімізувати витрати на обслуговування двох
автоматизованих систем?
Козловський
Юрій
Сергій Харченко:
Шановний Юрію,
Порушене Вами питання є слушним та актуальним. Розуміючи застарілість
платформи АС «Казна-В» проводиться робота з модернізації підсистем АС «Казна».
Можливість об’єднання в єдиний програмно-технічний комплекс функціональних
можливостей підсистем АС «Казна» буде розглянуто з урахуванням технологічних
ризиків.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Програмне забезпечення
(ПЗ) для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що надається Державною
казначейською службою України, є занадто "подрібненим" та різним за технічною
реалізацією (Фіндокументи, Ф.7ДБ, Ф.7МБ, Мережа). На районному рівні серед
клієнтів управлінь Казначейства дуже мала частка установ має в штаті
спеціаліста з інформаційних технологій. Тому для більшості бухгалтерів установ
встановлення та оновлення різноманітного пропонованого ПЗ є суттєвою проблемою.
Також слід врахувати ще фактор низького рівня антивірусного захисту серед
установ, що призводить до необхідності більш частіших перевстановлень,
додаткових маніпуляцій із зазначеним ПЗ. До того ж трапляються випадки, коли
оновлення ПЗ виходять із запізненням, або по кілька підряд (через виявлені
помилки).
Як наслідок, маємо
ситуацію, коли вимагаємо надати в електронному вигляді, умовно кажучи 5-10
сторінок звіту, але загальні витрати часу/ресурсів бухгалтера невеликої
установи на виконання такого завдання значно перевищують час/ресурси, які
підуть на підготовку бланків звітів засобами, наприклад, Microsoft Office.
Тож, на мою думку,
пропоноване ПЗ для розпорядників коштів має представляти собою єдиний програмний
продукт, в якому реалізовані необхідні функції та забезпечено сумісність із
сучасними операційними системами (наприклад на базі ПЗ
"Фіндокументи", як найменш "примхливого" з позиції
сумісності з різними ОС). А також оновлення до такого ПЗ повинні
"уміти" самостійно знайти встановлене ПЗ, та замінити необхідні файли
без додаткових маніпуляцій з архівами з боку користувача.
Також на сьогоднішній
день суттєвим кроком вперед було б вирішення питання з реалізацією підготовки
та надання виписок в електронному вигляді клієнтам через Internet.
головний спеціаліст ІТ та
ЗІ УДКСУ у
Володарському районі
Київської області
Сергій Харченко:
Шановний Євгене,
Забезпечення прикладними програмами розпорядників та одержувачів бюджетних
коштів є одним з важливих сегментів інформаційної взаємодії в процесі
обслуговування кошторисів за видатками.
Наразі здійснюється низка кроків для реалізації проекту що дозволить
забезпечити дистанційне обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних
коштів через мережу Інтернет з використанням надійних засобів криптографічного
захисту інформації. Проект дистанційного обслуговування клієнтів казначейства
за допомогою системи «Клієнт казначейства - казначейство» визначений
як пріоритетний.
У 2012 році побудований захищений вузол інтернет доступу, проведено
державну експертизу центру сертифікації ключів ДКСУ, акредитація якого
запланована на квітень 2013 року.
Впровадження в експлуатацію системи «Клієнт
казначейства - казначейство» на пілотних клієнтах планується вже у
поточному році.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Об’єм проведених робіт та
модернізацій за 2012 рік у порівняні з попередніми роками вражає!!!
Можу це сказати як представник області, яка приймала
участь у декількох пілотних проектах, самим значущим з яких було створення
центрального вузла маршрутизації ІТС ДКСУ та захищеного вузла маршрутизації. На
обласному рівні та рівні районних управлінь встановлене обладнання працює без
нарікань. Завдяки новому обладнанню усунуті проблеми з маршрутизацією, які
з’являлись на рівні Укртелекому. Яка подальша доля цього проекту (створення
центрального вузла маршрутизації ІТС ДКСУ)?
І друге питання:
Впровадження сучасних технологій іде швидкими темпами. Іноді виникає брак
актуальних технічних знань (наприклад адміністрування та налагодження
обладнання Cisco). Чи заплановані навчання або підвищення кваліфікації для ІТ
спеціалістів на кшталт проведеного спільно з Microsoft (2002 рік) або у КПІ з
питань захисту інформації (2005 рік).
Отже підсумовуючи:
1. Яка подальша доля
створення центрального вузла маршрутизації ІТС ДКСУ?
2. Чи заплановане
навчання або підвищення кваліфікації для наших технічних спеціалістів в
майбутньому часі?
Шевченко Григорій Володимирович
Сергій Харченко:
Шановний Григорію,
1. Враховуючи позитивний досвід пілотного проекту на базі Головного
управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області,
плануємо створити єдину, захищену від несанкціонованого доступу транспортну
мережу передачі даних з ядром в центрі обробки даних ДКСУ та створити на неї
комплексну систему захисту інформації (КСЗІ) з підтвердженою відповідністю.
2. Відповідно до Плану – графіка
підвищення кваліфікації працівників органів Державної казначейської служби України на
2013 рік заплановано провести
курси підвищення кваліфікації на
базі Національного технічного
університету України "Київський
політехнічний інститут" за темою: "Захист інформації. Криптосистеми
та засоби криптографічного захисту".
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Шановний Сергій Іванович, хотілось би, почути відповідь
на такі питання:
1. Програмному
забезпеченню АС "Казна-В" вже більше тринадцяти років, чи планує
Державна казначейська служба модернізувати або розробити нове програмне
забезпечення яке відповідало б реаліям інформаційних технологій?
2. Чому в програмі
Фіндокументи було вилучено функцію введення даних в довідник мережі установ і
організацій?
3. Чи буде доопрацьоване
програмне забезпечення "Фіндокументи" для повноцінного введення з
електронних носіїв всіх необхідних документів в АС "Казна-В"?
Олександр
Сергій Харченко:
Шановний Олександре,
1. Державна казначейська служба України планує модернізацію програмного
забезпечення.
У поточному році проводиться робота з модернізації діючої
системи АС «Казна-Доходи» та системи віддаленого доступу до рахунків в режимі
реального часу шляхом інтеграції до єдиної платформи системи обслуговування
бюджетів.
2.
Прикладне програмне забезпечення (далі - ППЗ) «Фіндокументи» (модуль PM.exe)
дозволяє лише перегляд мережі розпорядників та одержувачів коштів Державного та
місцевих бюджетів (файл Fpo.dbf), як довідника, а підготовка мережі
здійснюється в ППЗ «Формування мережі установ та організацій, які отримують
кошти з бюджету» (модуль MEREGAM.exe) відповідно до Єдиного реєстру
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Державного та
місцевих бюджетів.
3. Питання забезпечення інформаційного обміну між органами Казначейства
України та розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів буде вирішуватись в
межах системи дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства –
казначейство». Впровадження в експлуатацію системи «Клієнт казначейства -
казначейство» на пілотних клієнтах планується вже у поточному році.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Цікавить питання про
модернізацію комп’ютерної техніки на районному рівні, а саме коли приносимо
інформацію на магнітних носіях не раз чути відповідь від працівників
казначейства що причина в застарілому обладнанні. Програми які надають в
казначействі можна було би зробити з автопоновлень (тобто відкрив пз і тобі
віконце що є поновлення) а не так як воно є наданий момент коли приходиш з
пакетом документів а тобі говорять що це застарілі документи шаблон не такий, і
виходить, що береш те поновлення і ідеш за 20 а то і
Сергій Харченко:
Шановний Василю,
Наразі здійснюється низка кроків для реалізації проекту із забезпечення
дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів
через мережу Інтернет з використанням надійних засобів криптографічного захисту
інформації. Проект дистанційного обслуговування клієнтів казначейства за
допомогою системи «Клієнт казначейства - казначейство» визначений як
пріоритетний.
У 2012 році побудований захищений вузол інтернет доступу, проведено
державну експертизу центру сертифікації ключів Державної казначейської служби
України, акредитація якого запланована на квітень 2013 року.
Впровадження в експлуатацію системи «Клієнт
казначейства - казначейство» на пілотних клієнтах планується вже у
поточному році.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Скажіть будь ласка чи
планується здача форм казначейської звітності в електронній формі через
Intrenet, як це зроблено, наприклад, через програму "ME-DOC" для
податкової і статистики?
Клієнт
Казначейства
Сергій Харченко:
Державною казначейською службою України планується здійснювати обмін
інформацією в електронному вигляді, в тому числі звітними даними, між клієнтами та органами Казначейства
України з використанням ЕЦП (електронного цифрового підпису) через мережі
загального використання в системі
«Клієнт казначейства – казначейство».
Впровадження в експлуатацію системи «Клієнт
казначейства - казначейство» на пілотних клієнтах планується вже у
поточному році.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
У процесі
інформаційно-правового обміну між учасниками бюджетного процесу вивчено
механізм формування електронних форм обміну через off-line технологію
«кард-файлів» (далі – off-line технологія) у xml форматі з використанням
цифрового підпису (національний стандарт України ДСТУ-4145-2002). Запропонована
off-line технологія вже працює в органах державної влади Одеської області і
відповідає вимогам законодавства по захисту інформації.
Доцільно на базі головних
управлінь ДКСУ запровадити захищений механізм прийому звітності та доступ до
управлінської звітності через off-line технологію представлену на http://egov.at.ua/search/kazna
Ярослав Добровольський
Сергій Харченко:
Шановний Ярославе,
Дякую за інформацію. Фахівці Державної казначейської служби України
візьмуть до уваги надану Вами інформацію та опрацюють питання сумісності технології «кард-файлів» з наявними
програмно-технічними комплексами.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Подскажите, пожалуйста,
сейчас идет модернизация доменной системы и переход на новый домен. Будет ли
увеличены каналы связи, так как сейчас 512 Кбит\с на управление, в котором
более 30 компьютеров не хватает. После перехода на технологию MPLS от
Укртелекома количество программ увеличилось (корпоративный Dr.Web, новый ПТК
Клиент-банк/Клиент-казначейство, M.e. doc - для обмена с налоговой службой), а
с переходом на новый домен нагрузка на канал связи еще более увеличиться.
Сергій Харченко:
Уважаемый Антон,
Мощность
каналов связи увеличена будет. Для этого будет сделано два шага:
1.
Реализуем совместный с Международным
банком реконструкции и развития Проект модернизации государственных финансов –
системы управления государственными финансами (СУДФ).
2.
Рассчитаем необходимую пропускную
способность для каждой точки подключения.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Подскажите, когда будет
возможность отправлять отчеты от казначейства в налоговую или пенсионный фонд в
электронном виде на основе, например M.e.doc???? Планируется предоставление
отчетности клиентов через Интернет в органы казначейства, если да то когда???
Спасибо!!!
Сергій Харченко:
Уважаемый Антон,
Внедрение в
эксплуатацию системы «Клиент казначейства
- Казначейство» на пилотных
клиентам планируется уже в текущем году.
Сейчас осуществляется ряд шагов для реализации проекта, что позволит обеспечить дистанционное обслуживание распорядителей и получателей бюджетных средств через сеть Интернет с использованием надежных средств криптографической защиты информации. Проект дистанционного обслуживания клиентов казначейства с помощью системы «Клиент казначейства - Казначейство» определен как приоритетный.
В 2012 году
построен защищенный узел Интернет доступа,
проведена государственная экспертиза центра
сертификации ключей ГКСУ, аккредитация которого
запланирована на апрель 2013
года.
После ввода в
эксплуатацию системы «Клиент
казначейства - Казначейство»
планируется осуществлять обмен информацией в электронном виде, в том числе
отчетными данными, между клиентами и органами Казначейства
Украины с использованием ЭЦП (электронной цифровой подписи) через сети общего
пользования в системе «Клиент казначейства
- Казначейство».
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Мене цікавить питання чи
надаватиметься кліентам ПЗ "Клієнт банк" і в які строки.
Керн
Віктор
Сергій Харченко:
Шановний Вікторе,
Так, надаватимуться. Впровадження в експлуатацію
системи «Клієнт казначейства - Казначейство» на пілотних клієнтах планується
вже у поточному році.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Останніми роками
збільшилась плинність кадрів підрозділів ІТ. Питання: Яким чином буде
вирішуватись питання плинності кадрів ІТ - фахівців?
Олександр
Сергій Харченко:
Шановний
Олександре,
Згідно
статистичних показників 2012 року, плинність кадрів у Державній казначейській
службі, і, зокрема, у підрозділах ІТ, вдвічі менша загальнодержавної.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------