Через територію Рівненської
області пролягає унікальна вузькоколійна залізниця "Антонівка - Зарічне ", протяжністю
Тут усе, починаючи від чотирьохвагонного потягу з тепловозом, що є раритетним свідченням минулих років, до охайного шляху, на якому прокладено рейки «музейного року» випуску та рідкісної техніки, що і досі використовується для обслуговування вузькоколійної залізниці, створює відчуття нереальності та «відкидає» подорожуючих на років п’ятдесят у минуле.
Спершу вузькоколійка призначалася для вивезення деревини, згодом, після Першої світової війни, польські власті на Захід возили ліс, дьоготь, смолу, картопляний спирт.
Під час Другої світової війни вузькоколійка була зруйнована, відновлення тривало більше 20-ти років і вже з 1968 року вузькоколійка отримала свій сучасний вигляд.
Маршрут поїзда пролягає через державний заповідник, де
водяться рідкісні птахи, білий та чорний лелека, чаплі, ростуть ягоди та
журавлина, багато видів їстівних грибів.
На шляху магістралі чимало цілющих озер з багатою на
гліцеринові сполуки водою (зупинки Воронки та Луко, ст. Біла, ст.Островськ), на річці Стир (ст.Млинок)
діє єдина на Рівненщині річкова паромна переправа.
Особливістю вузькоколійки є наявність єдиного
в Україні дерев’яного залізничного мосту (через р.Стир), який, в той же час,
є найдовшим дерев'яним залізничним мостом в Європі (довжина
Враховуючи, що наша Трансполіська магістраль це найдовша у Європі
діюча вузькоколійка - це і важливий
туристичний об'єкт. Корпоративний проект
Володимирецької та Зарічненської
районних рад «Розробка інноваційного туристичного
продукту «Поліський трамвай» шляхом комплексного використання унікальних ресурсів обох районів
Рівненської області став переможцем Всеукраїнського конкурсу проектів
і програм місцевого самоврядування
(2008р.).
У рамках
проекту «Поліський трамвай» в червні 2010 року на першій станції вузькоколійки
- Антонівка, під час проведення першого
ЕТНО-ТУР-ФЕСТУ «Бурштиновий шлях» відкрито музей «Історїї
вузькоколійної залізниці та Поліського краю», котрий є єдиним в своєму роді в
Україні. На сьогодні музей налічує близько трьох сотень таких же цінних і
раритетних експонатів, як і сама вузькоколійна залізниця, серед них перші
ліхтарі та ручні семафори, оригінальні фотографії та деталі міні-поїзда.